Варненският туризъм на три международни изложения
Община Варна се представя в три международни туристически изложения на най-важните чуждестранни пазари – Германия, Полша и Румъния. Целта е да се засили присъствието на водещите европейски пазари и Варна да се утвърди като привлекателна целогодишна туристическа дестинация, информират от общинската администрация.
Първата спирка е международната туристическа борса „Touristik & Caravaning“ в Лайпциг, която продължава до 23 ноември. Изложението е сред най-значимите за крайни клиенти в Германия, като именно в този период местните планират своите почивки за следващата година. Варна и близките курорти вече присъстват широко в ранните каталози на германските туроператори за сезон 2026, а интересът към региона продължава да расте. От началото на годината до края на октомври 79 987 германски туристи са пренощували във Варна – ръст от 35% спрямо 2024 г., а реализираните нощувки достигат 573 301, което е увеличение от 30%.
Паралелно с това Варна участва и в най-голямото туристическо изложение в Полша – ITTF Warsaw, което също продължава до 23 ноември. Полският пазар е сред водещите за България, а дестинация Варна традиционно е предпочитана от полските туристи за семейни морски почивки. През сезон 2025 близо 57 000 полски граждани са избрали Северното Черноморие, като са реализирали почти 380 000 нощувки. Варна привлича полските туристи предимно с пакетите за морски семейни почивки, но е атрактивна и със своите спа и уелнес центрове. Полските граждани се интересуват също така и от възможности за вело, къмпинг, рафтинг туризъм и младежки лагери.
Третото участие е на туристическата борса TTR в Букурещ от днес (20 ноември) до неделя. Румъния формира 30% от общия туристопоток към морската столица на България. За периода януари – октомври Варна е посетена от почти 310 000 румънски туристи – с 6% повече от миналата година, а реализираните нощувки надхвърлят 1 280 000 (+5%). На есенния форум в Букурещ традиционно интересът на посетителите е насочен към търсене на атрактивни оферти за Коледа и Нова година. Акцент ще бъдат и културно-историческите обекти, както и възможностите за спа и уелнес туризъм.