По-строг екоконтрол през летния сезон
Община Варна ще увеличи честотата на почистване в курортните комплекси край морската столица през туристическия сезон и ще извършва по-строг контрол. Обект на засилени проверки ще бъдат както сметопочистващата фирма, така и хотелите и временните търговски обекти на територията на комплексите. Това каза кметът Благомир Коцев по време на работна среща в Областната администрация във връзка с готовността на Варна за туристическия сезон. В срещата по инициатива на областния управител проф. Андрияна Андреева се включиха представители на ВиК – Варна, Регионалната инспекция по околната среда и водите и Регионалната здравна инспекция.
Всички дейности по почистване през лятото ще бъдат увеличени, съобщи заместник-кметът Илия Коев – метенето от 15 на 20 пъти, а миенето на улиците ще е 12 пъти месечно – 4 пъти с дюза и 8 пъти с маркуч. Механичното метене също ще бъде увеличено.
От 1 април в двата курортни комплекса вече има постоянно присъствие на общински еколози. От „Златни пясъци“ АД са заявили готовност да съдействат чрез предоставяне на записи от охранителни камери, за да се установят евентуални нарушители сред хотелите. По време на срещата беше подчертано, че те нямат право да изхвърлят отпадъци от храна в контейнерите за смесена битова смет, тъй като в камионите отпадъкът се пресова и по улиците изтича нечиста течност. Кметът Коцев обясни, че тази практика ще бъде прекратена.
Проведени са разговори с ръководството на противопожарната служба и на Спешна помощ да бъде осигурено засилено присъствие още по време на великденските празници.
В бюджета за 2025 г. са заложени близо пет пъти повече средства в сравнение с миналата година за осигуряване сигурността и спокойствието на туристите – от 60 000 лева на 280 000 лева. Това ще даде възможност 24 служители на реда от вътрешността на страната да бъдат командировани и да извършват дежурства в курортните комплекси. Осигурено е и присъствието на шестима чуждестранни полицаи – по двама от Германия, Полша и Румъния, стана ясно още по време на работната среща.