Данъчните на проверки по Черноморието

Данъчните на проверки по Черноморието
Снимка: БГНЕС

Националната агенция за приходите започна лятната си контролна кампания за спазване на данъчното и осигурително законодателство по българското Черноморие. Тази година служителите на НАП, заедно с представители на други институции, ще следят и ще противодействат на опити за необосновано повишение на цените на стоките и услугите.

Под наблюдение вече са стотици обекти по крайбрежието, ще се извършва всекидневен мониторинг на борси и тържища, които снабдяват хотелите и заведенията с храни и напитки. Служители от звеното за фискален контрол ще извършват внезапни проверки в ресторанти, магазини, атракциони, паркинги и други търговски обекти. Традиционно при извършването на контролни покупки  ще се прилага способът „таен клиент“.

Служителите на НАП ще правят явни наблюдения, при които за определен период ще присъстват в обекта, ще проследяват продажбите и ще сравняват резултатите с предходни периоди. По време на контролната кампания ще се следи също дали сезонните работници се назначават с трудови договори и спазват ли се изискванията на осигурителното законодателство.

От НАП напомнят, че всеки потребител има право да задържи плащането към търговеца до получаването на касова бележка. Ако въпреки това търговецът не издаде фискален бон или издадената касова бележка се окаже фалшива, потребителите могат да подадат сигнал в НАП на телефони: 0700 18 700 и 02 9859 6801 (на цени по тарифата на съответния оператор) или да изпратят имейл на: infocenter@nra.bg.

Гражданите могат да осъществяват контрол върху отчитането на приходите и чрез мобилното приложение на приходната агенция – NRA Mobile, което сканира QR кода върху бележката. То може да се изтегли през App Store за телефони с операционна система iOS или през Google Play.